segunda-feira, 31 de janeiro de 2011

Let's Rock? Martina Topley-Bird


Desde dos vocais de Massive Attack, Tricky e Gorillaz sua voz me apaixona. Em que pese, que me apaixono fácil e ela é linda, a harmonia aveludada de sua voz conta pequenas histórias de cada um, algumas reais, outras inventadas outras mais desejadas... De que é feito o desejo? O que nos faz andar em círculos ou nos lançarmos qual elefantes sem asas precipício abaixo? Quem nunca parou pra pensar nessas coisas que atire a primeira caixa de cassetes.
O último álbum de Martina Topley Bird, Some Place Simple, eleva a um patamar superior sua poesia. Intimista, minimalista, destaca sua voz e nos convida quase que pessoalmente, a parar em alguma praia e ouvir algo que o vento traz de longe, de um outro tempo e lugar... em sussurro, em segredo.

Curtam Baby Blue e Valentine.

Por uma segunda feira mais musical!



I don't think you should wait nor a minute more
'Cause che's a girl that you've been waiting for
Funny how the noises that I'm making
Can't drown the sound of my heart breaking
Baby Blue
I don't know what to do when you call to me
Baby Blue
I never really knew I belonged to you.
Just one brief glance was all that I needed to
Believe that you might feel what I feel for you
In the night I wake up after breathing
No fish (?), you're calling to me in my dreaming
Baby Blue
I don't know what to do when you call to me
Baby Blue
I never really knew I belonged to you
No ageless trance will rush up to meet me and feign
The love will remain
Baby Blue
I don't know what to do when you call to me
Baby Blue
I never really knew I belonged to you
For pleasure glows if only I find a blue (?)
In the night, into his room
Brush his lips, wait 'till the morning
In his eyes a new love dawning
Baby Blue
I don't know what to do when you call to me
Baby Blue
I never really knew I belonged to you



It's oh so late to start wishing
This heart of mine, you're gonna own
They fade away and now you're here
I didn't know
It's only you....
Valentine....
Go out in the light
Why suffer back in the game
All living, all our sin the same
All the faithful heal, they're all praying
They refer to
Valentine....
Oh, return
They release you then you turn to see
Make it feel alright
The only thing is that I didn't
I tried to climb but fell on home
I feel around and still your here
Your coming home But before you do...
Valentine
Go out in the light
Out in the moonlit sky
I saw you….

Nenhum comentário:

Postar um comentário